Gasp Edilmiş Umutlar / Mehtap Altan
Gasp Edilmiş Umutlar Gelişinle göverdi gönlümün girizgâhı Ayazıma har oldu fermanlı hüznün ahı Sorgularım sükûnda ruh giriftar kaç kere Palazlanıyor gönlüm gözümde akar dere Eprimiş nakaratlar kopartır tellerimi Dikenine küsen gül kanatır ellerimi İcabetin tuvali aşkın sadık özünde Lisan alacalanır sükûnetin közünde Mabedimin melâli kirpiklerime vurur İntisap eder içim ah gönlümü kavurur Şafağın kundağına üfle yâr nefesini Umudun toprağına düşür an kafesini Maşukun gözlerine kıyamet ol soyun da Uğulda sonsuzluğum gönlün sabır soyunda Tut! Umut asasını sıratım hazan yeri Lâl’in başladığı yer kıyametin seferi Ah! Aklın lirik nârı bir kaçışı nağmeler Rahlesinde şiirler vuslatında dağ meler Mehtap ALTAN
Hece şiirleriniz bağlamında alınacak daha çok mesafe
olmasına rağmen geldiğiniz noktanın az olmadığını ve takdir edilmesi
gerektiğini ( en azından benim için ) ifade ederek başlamak istiyorum Mehtap
Hanım. Hangi eleştiri yapılırsa yapılsın işinizi ciddiye almanız noktasında
takdiri hak ediyorsunuz. Beyit tarzı bu şiirin tasarımını akrostiş üzerine bina
etmeniz elbette sizi farklı bir kalıp sıkıntısına daha sokmuştur hece ve kafiye
zorunluluğundan ayrı olarak. Ama galiba çok fark edilmedi. ( Demek bundadır
akrostiş yazan bazı arkadaşların mısra başlangıç harflerini büyük harflerle
yazmaları ) “ Çok kolay “ anlamında olmasa bile çift mısra ya da beyit
tarzı normal kıt’alardan biraz daha kolay kabul edilir. Lâkin, şiirsel bütünlük
içinde aynı havayı yakalamak, aynı tempoyla devam etmek her şiirde olduğu gibi
insanı yorar. Düşündüğüm ve daha önce muhtelif şekillerde ifade ettiğim gibi
özellikle hanım şairelerin heceye yönelmeleri, hece denemeleri hem kendileri
hem hece adına kazançtır. Onların farklı dili kalıplaşmış gelenekçi ezberci
anlayışın kendini yorma gereği hissetmeyen inatçı dilini zorlayacağını,
kendilerini geliştirmelerini sağlayacağını düşünüyorum. Değmeli hanımeli heceye! Elbette mısra tekniği üzerinde kafamızı biraz daha çok
yormamız gerekir ki, meramı en iyi en edebî şekilde ifade edebilecek kelimeleri
bulalım ve yerleştirelim. Ve yazdıklarımız kendi ayakları üstünde durabilsin.
Doğum sancısının düşük sancısından farkı ne kadardır doğrusu bilemiyorum ama
doğum sonrası ağlayamayan bir bebeği hiçbir annenin görmek istemediğini
biliyorum. Bu çocuk ağlıyordu! Tercih etsin etmesin, yazsın yazmasın, sevsin sevmesin, zevk
alsın almasın şiirle ciddi anlamda uğraşanların mutlaka hece şiirini bilmeleri
gerekir bana göre. Çünkü, önümüzdeki büyük mirası ; şiiri biz hece hece
öğrendik. Kuralsızlığın bile bir kuralı olması gerekmez mi? Edebî anlamdaki gayretlerinizi, uğraşlarınızı ve verdiğiniz
mücadeleyi hep tâkip edeceğim. İnşallah hedeflediğiniz en güzel yerde
olacaksınız ve biz; ( en azından ben )içimizden biri olarak sizi
alkışlayacağız… Başarılar diliyorum.
Yorumlar
Henüz yapılmış yorum yok
|