Bana Ellerini Ver / Seda Yükler

Bana Ellerini Ver
 
 
Bana ellerini ver sıcak biraz da narin
Biraz da titrek sanki yaralı bir kuş gibi
Bilirsin şiirimde mâna her daim derin
Güneş doğmaz üşürsün karda kalan kış gibi
Bana gözlerini ver mavi biraz da serin
Ben ağlarım sen bırak sel getiren yaş gibi
 
Bana geçmişini ver gamlı biraz da yitik
Biraz da zalim sanki kadere isyan gibi
Bakışına ilişen küçük bir kız var, bitik…
Hayalleri sökülmüş yüreği ziyan gibi
Bana bakışını ver gözlerin zaten tetik
Vurulan duygularım üşürken üryan gibi
 
Bana saçlarını ver uzun biraz da masum
Biraz da asi sanki hoyrat bir yaşam gibi
Dertleşsek buklesiyle bilirim sözler ketum
Yara açar bağrımda ıpıssız akşam gibi
Bana sözlerini ver harap biraz da mahkum
Saklarım lâl dilimde ebedî aynam gibi
 
Bana yüreğini ver yanık biraz da kurak
Biraz da ırak sanki sönük yıldızlar gibi
Hayalleri toplayıp gülüşlerime bırak
Bu aralar sol yanım derinden sızlar gibi
Bana umudunu ver tozlu biraz da çorak
Sularım gözyaşımla meçhul yalnızlar gibi
 
Seda Yükler
03/06/2014
 

 
Öncelikle farklı kafiye örgüsünün ( ababab) şiiri sıkıştırmadığını ve şaireyi anlamsız mısralara sürüklemediğini söylemeliyim. Yakıştırmış!
 
“Ababcc “ ve “ aaabb “ kafiye örgülerinden daha şık ve daha diri durduğu bir gerçek. (Altı mısralık bendlerde bu örgüyle pek karşılaşmadım ve gayet güzel buldum.) Üstelik dört mısraı aşan kıt’alarda +2 lerin verdiği ayrı bir dokusal farkı da bertaraf etmiş.
 
Bir başka olumlu yönü ise +2 lerin başlangıcını kıt’aların ilk mısra başlangıcı ile başlayarak anlamsal ve vurgusal sağlamlığın sağlanması.
 
(Bana …..ver…..
…………………
…………………
………………….
Bana…..ver…….. )
 
Şiirin bütününde “ b d f h “ lerin “ ( yani her kıt’anın 2. 4. ve altıncı mısraları ) gibi “ redifi ile örülmesi şiire ayrı bir estetik ve akış vermiş. Keşke ilk mısraların da en azından bazıları kök kalmamış ekler almış olsaydı.(narin/derin/serin…yitik/bitik/tetik…..)
Narince/ derindir/ tetikler….(vs..vs..) gibi..
Ya da çift kullanılıp vurgu artırılsaydı
Derin derin….Serin serin..(vs..vs..)
 
Genelde şiirdeki tekrarlar çok sevilmez ama bu tür süreklilik ve anlamsal vurgu taşıyanlar için aynı şey geçerli değildir elbette…
Kelime tercihleri ve alternatif kelimeler konusunda biraz daha yorulmak gerekiyor kanaatimce.
 
Güzel bir çalışma Seda Hanım.
Tâkip edilmeye değer çalışmalarınıza teşekkür ediyorum.
 
Eyvallah!








Yorumlar
Henüz yapılmış yorum yok




Yorum Yapın

Ad Soyad: Yorumunuz:
E-posta:
Tarih:
24.4.2024 12:23:19
 


 
 

 
 

 
 
 
 
 
 




Bu site Kişisel Yazar Web Tasarım projesi ile oluşturulmuştur.