Salih Keteci Şiiri

Elveda 

Böyle mi esecekti ömrümüzde bu rüzgâr ?
Dalga dalga savrulan saçlarına yandığım.
Yakmaz ki bu yüreği senin gibi başka hâr,
Mahpeyker suratına gözlerimi bandığım.

Bir yanım sürgün benim diğer yanım virane
Deli dolu hayatım koşturdu hep divane.

Sahipsizdim dünyada sığındığım limandın,
Yaradana yalvarıp dilediğim duamdın.

Sevdanı nakış nakış gergef edip gerdiğim,
Gözlerinin rengine secademi serdiğim.

Kaf dağının ardından sesleniyor umutlar,
Gözlerime yağdırır hüzünleri bulutlar.

Uzaktan yalnızlığım çağırıyor bak beni
Mahşerde bekler iken yine böyle yak beni.

Gözlerinden öpeyim gel benim nazlı kuşum,
Sanmam bir yer bulacak meçhûle bu uçuşum.

Değmesin hüzün sana güzel gözlüm hoşca kal
Hoşcakal kahve gözlüm, bahar yüzlüm hoşcakal.

Baki kalan kubbede hatıramdır hoş seda,
Bu fasıl burda bitti tüm dostlarım elveda.


Salih Keteci

Formun Üstü

 

·          

·          

Kenan Yavuzarslan Şiir genel olarak gayet güzel, beğenerek okudum.

İlk dörtlükte,"Mahpeyker suratına" hem yanlış hem de biraz sevgili lisanından uzak.

Yanlış bilmiyorsam, Mahpeyker "Ayyüzlü" demek. Yani "Ayyüzlü yüzüne" gibi bir kullanım var.

Sevgili lisanından uzak derken kastım, ben olsam sevgilimin yüzünden bahsederken "surat" demem. Daha ince kelimeler kullanmak isterim. Mesela, yüzü gülmeyen birine asık suratlı deriz. Yüzü gülene de, yüzünde güller açıyor deriz.

Bir de
son beyit gereksiz olmuş. Şiir aslında "hoşçakal" ile bitmiş olmalıydı.

(Bence)

·          

Kenan Yavuzarslan Secademi, yanlış yazılmış sanırım.

·          

Afet Kırat Böyle mi esecekti ömrümüzde bu rüzgâr ?
Dalga dalga savrulan saçlarına yandığım.
Yakmaz ki bu yüreği senin gibi başka hâr,
Mahpeyker suratına gözlerimi bandığım.

Surat bana göre de uygun bir seçim değil, surat yerine cemali gibi daha şiirsel bir kelime kullanılabilirdi. Hatta peyker yüz anlamı taşıdığı için “mahpeyker görüntüne gözlerimi bağladım” gibi bir söyleyiş olabilirdi.

Sahipsizdim dünyada sığındığım limandın,
Yaradana yalvarıp dilediğim duamdın.

Ses olarak benzese de liman ve duam kafiyeli değil.

Baki kalan kubbede hatıramdır hoş seda,
Bu fasıl burda bitti tüm dostlarım elveda.

Divan şairi baki’nin bir dizesi olan Baki kalan bu kubbede bir hoş seda imiş kullanılmış. Aslında güzel bir sözü, olayı, deyimi hatırlatan dizeler edebi sanatlardan birisidir, bu anlamda güzeldi. Ancak şiirin genelinde sevgiliye hitap varken birden dostlara dönmesi gereksiz olmuş, son beyit kaldırılabilir

·          

Kenan Baran Sahipsizdim dünyada sığındığım limandın,
Yaradana yalvarıp dilediğim duamdın.

Burada benzer seslerden oluşan ekler aynıdır sanıyorum. Aynı ise kökte en az yarım kafiye olması gerekli değil midir ?

Şiir bir ayrılık şiiri. Sayın Kenan Yavuzarslan'ın "Bir de
son beyit gereksiz olmuş. Şiir aslında "hoşçakal" ile bitmiş olmalıydı." şeklindeki yorumuna birşeyler eklemek istiyorum. Bana göre de hoşçakal ile bitmesi uygundu ama şairin elvedası kendini bitirmek anlamı taşımıyor mu ? Sevgiliye hoşçakal dedikten sonra bu ayrılığın dayınılabilir olmadığını bu yüzden de hayatından vazgeçip sevgili dışındaki dostlarına veda edişi ile bitirilmiş olması da çok yanlış görünmüyor sanırım. ( bu da işin bence(si) ) 

Surat konusunda da Kenan Yavuzarslana katılıyorum.

Genel olarak güzel bir şiir. Salih Keteci Hocama teşekkür ederim.
(Büyük ihtimalle haberi de yoktur asıldığından. Yani şiirinin asıldığından ) 

Selam ve saygılarımla.

·          

Yusuf Mescioğlu İlk dize bana ; Teoman Alpay'ın aşağıdaki hüzzam eserini hatırlattı... 

Böylemi esecekti son günümde bu rüzgâr, 
Bütün kuşlar vefasız mevsim artık sonbahar
... 

ilk dize şaşırtıcı bir şekilde benzemekte... 

saygılarımla...

·          

Hilmi Yazgı şimdi ben böyle bir türkü dinlerken Salih Keteci dostun
bu hassas şiirine nasıl yorum getireyim ki...
şiirde bir şeyi hissettim, bu dizeler kesinlikle yürekten kopma.
tabii ki koparken de acının şiddetiyle ufak tefek aksaklıklar olacaktır.
"aramıza hoşgeldin" deyip türküyü dinlemeye devam.
hayırlı cumalar...

"Açma yaram derindedir
Dermanını bilen gelsin
Başka tabipler istemem
Beni derde salan gelsin

Bilen gelsin bilen gelsin
Dermanını bilen gelsin
Başka tabipler istemem
Beni derde salan gelsin

Ömür bir nefes arası
Size de gelir sırası
Bu yara gönül yarası
Dermanını bilen gelsin"

·          

Mustafa Bilir Sevdanı nakış nakış gergef edip gerdiğim,
Gözlerinin rengine secademi serdiğim.
................
Bu beyitte yanlış bir yazım var ... 1. ve 2. mısraların seslenişi farklı ...
1. satırın girişi yanlış şöyle ki:
Satır gerdiğim diye bitecekse, giriş "Sevdasını " şeklinde olmalıydı..
Mesela: Sevdasını kalbime gergef edip gerdiğim ... gibi .. veya
Sevdayı nakış nakış nakış gergef edip gerdiğim ...
................
Seccade, arkadaşların da dediği gizi iki c ile Seccade .. olmalı
.................... 
Limandın - duamdın .... kafiye sıkıntısı var ...
Teşekkürler Salih Beye ve arkadaşlara ..

·          

Mehmet Ziya Böyle mi esecekti ömrümüzde bu rüzgâr ? efendim bu dizeye itirazım var....Böyle mi esecekti son günümde bu rüzgar" diye şarkımız var. belli ki şair oradan esinlenmiş.. ama tırnak içine alınmalıydı dermişim...

·          

Mehmet Ziya pardon sayın Mescioğlunun yorumunu görmeden yazdım..

·          

Salih Keteci Merhaba herkese.Sevgili kardeşim Kenan'ın dediği gibi haberim yoktu şiirimin asıldığından,ta ki kendisi telefon açıp haber verene kadar.  Bütün yorumları dikkatlice ve ilgiyle okudum.Şu anda seyahatte olduğumdan yorum yapamıyacağım.Bursa'ya döndüğümde bütün eleştirilere cevap yazacağım.İlgilenip zahmet edip yorum yapan herkese teşekkür eder hayırlı akşamlar dilerim.Allah'a emanet olun.

·          

Kenan Baran Biraz öksüz mü kaldı bu şiir?

·          

Mehmet Emin Türkyılmaz Varsa görüşler alalım arkadaşlar...

·          

Mehmet Emin Türkyılmaz Çapraz dörtlükle başlayıp beyit tarzı ile devam etmesi nasıl bir görüntü sergiliyor acaba?

·          

Ayhan Çoban ikinci beyitte sanırım kafiye hatası var. şairin tercihidir lakin çaprazla bayladıysa öyle devam etmeliydi, ya da direkt biyitle başlamalıydı. Gene de bu bir tercih meselesidir. en azından ilk kıtayı şiirden ayrı tutmak gerek. Yani sanki şiirin hikayesi çıkış noktası gibi

·          

Kenan Baran Sanırım vurguyu ilk dörtlüğe vermek istemiş Salih Keteci. Belki de şiirin bir nevi özetini sunmuş ilk dörtlükte. Dörtlükle başlayıp beyitle devam etmek ya da beyitle başlayıp dörtlükle devam etmek., örnekleri bulunabilir tarzlardır. Farklı olan kısımla en güçlü vurguyu yada ana temayı sunar şairler (bana göre)

·          

Salih Keteci Öncelikle geç cevap verdiğim için herkesten özür diliyorum.Şiire başladığımdan beri hece yazarım.Hiç serbest şiir denemem olmadı.Yazmayı denediğim zamanda beceremedim,yazdıklarımda heceye kaçtı yazmayı bıraktım... Mehmet emin Bey’e teşekkür ederim böyle bir sayfaya vesile olduğu için.Değerli dostlarda bilgi ve birikimleri ile de hece şirinine katkıda bulunuyorlar.
Yazdığım ve yayınladığım bütün şiirler en az 4-5 ay hatta daha fazla deyim yerindeyse demde bırakıp bekletirim.Karar verdikten sonrada yayınlarım.Bütün şiirlerim hemen hemen Edebiyet Defterinde yayınlamışımdır.Diğer sitelerde çok çok azdır.Şiirime gelince yorum yapan bütün arkadaşlara tamamen katılıyorum.Hatalarla dolu bir şiir.Kafiyede sıkıntılar.Dörtlükle başlayıp beyitlerle devam etmesi,Afet Kırat Hanımefendinin dediği gibi deyim kullanmışım.Aslında deyim olan mısranın başına ve sonuna (“)işaretini koymam gerekirdi.Kki sanki benim mısramış gibi algılamalara mahal vermiş.Sayın Kenan Yavuzarslan’ın dediği Secademi kelimesi sehven yazılmıştır.Vb.gibi
Şiire ilk başladığımdan beri hece yazarım dedim.Her şiirin mutlaka bir hikâyesi vardır Şairin gönlünde.Bu şiirin hikâyesini de sanırım Hilmi Yazgı değerli kalem çok iyi anlamış olmalı.Hemde çok.Şöyleki “şiirde bir şeyi hissettim, bu dizeler kesinlikle yürekten kopma.” Diyor.Evet çok haklı.Ben bu şiirle Edebiyat Defterinde ve bir daha şiir yayınlamamaya karar verdiğim için Defterdeki şiir yayınla sayfamı açıp direk oraya o an ne hissettimse kalemime ne düştüyse onları yazdım.Bittikten sonra bir iki kez okuduktan sonra yayınladım.Hece yazan ve heceye gönül veren bir olarak hececinin bu kadar hatalara yer vermemeli adına şiirden bahsederken bu duygularımı da belirtmek istedim sadece hepsi bu.
Her ne kadar aktif olamasamda,yorum ve eliştiri yapamasamda böylesine değerli kalemlerin arasında olmaktan onur ve mutluluk duyuyorum.Şiirime değer verip okuyan ve yorum yapan bütün kalemlere sonsuz şükranlarımı sunuyorum.
Herkese yaşamlarında başarılar diliyorum.Selam,saygı ve hürmetlerimle.








Yorumlar
Henüz yapılmış yorum yok




Yorum Yapın

Ad Soyad: Yorumunuz:
E-posta:
Tarih:
28.3.2024 12:14:20
 


 
 

 
 

 
 
 
 
 
 




Bu site Kişisel Yazar Web Tasarım projesi ile oluşturulmuştur.